آذربایجانایران

۵۰ درصد دا‌نش‌آموزان روستای «بادکی» اورمیه ترک تحصیل کرده‌اند

به گفته رئیس شورای اسلامی روستای «بادکی» اورمیه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این منطقه در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند به‌طوری‌که طی سال گذشته ۵۰ درصد از دانش‌آموزان به‌دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ناصر عرب‌زاده گفت با وجود اینکه یک سال از کلنگ‌زنی و وعده احداث مدرسه ۲۴ کلاسه بادکی در اورمیه می‌گذرد، هیچ اقدامی برای ساختن این مدرسه صورت نگرفته است.

عرب‌زاده گفت برای پیگیری این موضوع به مسئولان آموزش پرورش و‌ معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه نگرفته‌اند. به گفته او دانش‌آموزان این منطقه به‌دلیل کمبود امکانات تحصیلی باید برای ادامه تحصیل با طی کردن کیلومترها به مدارس روستاهای اطراف یا مدارس مناطق اسلام آباد و دخانیات اورمیه بروند.

عرب‌زاده با بیان اینکه، اکثر والدین این منطقه از قشر ضعیف جامعه و اغلب کارگر هستند گفت: «این خانواده‌ها به دلیل داشتن فرزندان زیاد و مشکلات مالی نمی‌توانند هزینه تحصیل فرزندان خود در خارج از منطقه را تامین کنند و به همین دلیل از ادامه تحصیل فرزندان خود جلوگیری می‌کنند.»

او گفت که در حال حاضر در محل ساخت این مدرسه سه کانکس کلاس درس وجود دارد که هر کدام از این کانکس‌ها ظرفیت ۲۵ دانش‌آموز را دارد و در سال تحصیلی آینده تنها کلاس درس اول ابتدایی در این کانکس‌ها برگزار خواهد شد‌.

رئیس شورای اسلامی روستای بادکی ادامه داد: «دانش‌آموزان این مدرسه در بین مدارس روستاهای اطراف از قبیل «ولنده» و «جهتلو» تقسیم شده‌اند این در حالی‌ است که مدارس این مناطق تکمیل ظرفیت شده‌اند.»

پدر یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: «در ایام انتخابات نامزدهای انتخاباتی با وعده‌های فراوان به این منطقه رفت و آمد می‌کنند تا سبد رأی خود را پر کنند.» او می‌گوید اما بعد از پایان انتخابات اهالی روستا و مشکلاتشان به فراموشی سپرده می‌شوند.

شهروندانی که به طبقات کارگر و فرودست آذربایجان غربی تعلق دارند افزون بر وضعیت بحرانی آموزش و پرورش با مشکلات ساختاری بسیاری روبه‌رویند. ساکنان روستای بادکی افزون بر کمبود مدرسه با کمبود آب، برق، امکانات ورزشی، پارک و مراکز تفریحی نیز مواجه‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا