آذربایجانایرانمقالات

نوندونی سیاسی جدید آقایان یعنی وفاق نیز به بیراهه رفت ✍سعید تقی‌پور

وفاق ملی !!؟؟ مدتی است گروهی با نام وفاق ملی در تلاشند دهان منتقدین و معترضین را بسته تا بتوانند متحدین خود را یکجا متمرکز نمایند .

البته که بعد از ناندونی نفاق که سال‌ها به وسیله آن توانستند منتقدین را سرکوب نمایند ، به وسیله ناندونی جدید یعنی وفاق نیز موفق بودند عده ای فعال سیاسی به ظاهر اپوزیسیون نما را که در ظاهر فریاد اپوزیسیون بودن را سرمی دادند ، اما در باطن دلشان با تفکرات حاکم یکسو بود را به مسیر اصلی خود یعنی پوزیسیون حاکم هدایت نمایند .
اما به راستی این جماعت از کدامین وفاق صحبت می کنند؟
و اینکه اینان وفاق ملی را چگونه معنی کرده اند که نتیجه اش این شده است ؟
وفاق یعنی اعتراف به مشکلات و نواقص، نارسایی‌ها و تبعیض ها به قصد اصلاح آنها بدون توجیه و انکار ، به دور از انتقام‌جویی ، فارغ از هر گونه بغض و کینه های ایدئولوژیک و سیاسی است .
و در این راستا نمی‌دانم چرا عده‌ای از سوی طیف متضاد می‌کوشند هر سخنی را جنجالی و از موضع خود خارج و به به عنوان یک دستاورد با تفکرات خود پیوند می زنند .
قطعا قصد نداریم با بی انصافی شرایط موجود را تحلیل نموده و بنویسیم ، به همین جهت ما نیز آگاه هستیم دولت جدید به جای “اسب زین‌کرده” وارث زنجیره‌ای از ناترازی‌های بسیار خطرناک شده است که تراز کردن هر یک از آنها کمر را خم می‌کند. ناترازی‌‌هایی که این روزها امکان پرده‌پوشی نداشته و عموم مردم آن را لمس می‌کنند، از قبیل برق و قطعی روزانهٔ آن ، وضع بنزین از برق هم بسیار وخیم‌تر است اما هنوز خود را نشان نداده است ، وضع اقتصادی، معیشتی و سیاست داخلی و خارجی و …
اما با نظر به تمام این ناترازی ها ما در جامعه انتظار تغییر در مدیریت را داشتیم ، انتظار داشتیم دولت با تغییر مدیران مردود چند دهه گذشته و در نتیجه ایجاد تغییر در نگرش مدیریت کلان کشور زمینه را برای اصلاح امور آماده نماید .
ما نیز قبول داریم کشور نیازمند جراحی های دردناک اقتصادی می باشد ، اما این را نیز وظیفه دولت می دانیم که با فراهم نمودن زمینهٔ لغو تحریم‌ها راه سرمایه‌گذاری هنگفت خارجی را به منظور رونق بازار اشتغال و افزایش درآمد مردم هموار کند و در عین حال با تضمین عدم دخالت حکومت در امور شخصی و سبک زندگی شهروندان، اعتماد آنان را جلب کند تا جراحی‌های دردناک اقتصادی به منظور تراز کردن ناترازی‌ها برای جامعه تحمل‌پذیر شود ، نه اینکه بدون آماده نمودن بستر شروع به این جراحی دردناک نموده و جامعه را زیر فشار این جراحی دردناک نابود کند .
اما خطاب به عزیزان طیف مقابل باید پرسید که چگونه جمع شدن مردودین ۴ دهه گذشته مدیریت کلان کشور و حامیان آن‌ها در دولت شما خبر از برنامه‌ریزی برای اصلاح امور و بهبود نظم عمومی و آرامش سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی مردم می‌دهد ؟
خدمت شما عزیزان باید عرض کرد که این “نوندونی سیاسی” هم عصاره‌اش کشیده شده و پاک خشکیده است ، بنابراین، فکر نوندونی سیاسی تازه باید باشند تا شاید بتوانید وضع حال را توجیه نمائید.
چراکه وفاق ملی را نمی توان اینچنین که شما معنا میکنید معنا کرد ، و اساسا هرگز خروجی وفاق ملی این نباید باشد ، چرا که اگر دنبال وفاق می باشید باید تمامی اندیشه ها را شنوا باشید نه اینکه در روزهای نخست با مشتان گره کرده به اکثریت مشارکت نکرده در انتخابات حمله کنید ، نه اینکه به نام جوانان و دگراندیشان و حاشیه به میدان بیایید و بعد از گرفتن قدرت به کام مرکز و تفکرات خاص حرکت نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا