ایران

عصیان ملت لُر بر علیه فاشیسم فارسی و تمامیت‌خواهی استعمارگران کویرنشین

ملت‌های تحت ستم در جغرافیای ایران، شامل تورک‌ها (تورکمن صحرا، خراسان، قاشقایی یورد، آذربایجان جنوبی)، لرها، بلوچ‌ها، عرب‌ها و دیگران، به این نتیجه رسیده‌اند که حکومت مرکزی و فاشیسم فارسی در حال نسل‌کشی فرهنگی و بلعیدن منابع آنان است و سرزمین‌هایشان را به ویرانی می‌کشاند.

در این میان، ملت لُر که کمتر کسی فکر می‌کرد دیگر به فکر استقلال باشند، هم از ستم ها به ستوه آمدند، چرا که در غیر این صورت، نابودی لرها و سرزمینشان حتمی خواهد بود. در این شرایط حساس، «خیبر خرم‌آباد»، تیم فوتبالی که تازه به لیگ برتر جغرافیای ایران صعود کرده، به نماد و صدای اعتراض ملت لر تبدیل شده است.

خیبر حالا تنها یک تیم فوتبال نیست، بلکه سکویی برای لرهایی است که به غارت و نسل‌کشی فرهنگی معترض‌اند و این اعتراضات را از طریق حضور در استادیوم و با پلاکاردها و شعارهایشان به نمایش می‌گذارند. خیبر خرم‌آباد به لرها این فرصت را داده است تا اعتراضات خود را به شکلی علنی و در دید همگان مطرح کنند، درست همان‌طور که تیراختور آذربایجان سال‌ها سکوی بیان خواسته‌های تورک‌ها بوده است.

حکومت مرکزی ایران مدت‌ها تصور می‌کرد که مردم لر به طور کامل در سیستم مرکزگرا جذب شده‌اند، اما حضور خیبر نشان می‌دهد که این‌گونه نیست.

خیبر خرم‌آباد، اکنون به نماد مقاومت و تلاش مردم لر برای دستیابی به استقلال فرهنگی، زبانی و جغرافیایی تبدیل شده است. خیبر نه تنها یک تیم فوتبال، بلکه پرچمدار خواسته‌های عمیق و تاریخی مردم لرستانات برای عدالت و حق تعیین سرنوشت خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا