آذربایجانایران

سعید مینایی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد

سعید مینایی، فعال آزربایجانی با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرامی خویش از احضار خود به شعبه ۱۵ دادگاه‌ انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی خبر داده است.

این فعال تورک آزربایجانی در انتقاد از این رفتارها و دادگاه‌های نمایشی جمهوری اسلامی نوشت:

وقتی دادگاه‌‌تان علنی نیست، در مقابل دوربین ها محاکمه نمی‌کنید تا افکار عمومی جامعه شاهد روندِ رسیدگی، نوع پرونده سازی و موارد اتهامی و کیفر خواست باشد، وقتی هیئت منصفه‌ای وجود ندارد، وقتی فرصت صحبت شفاهی و دفاع از خود را نمی‌دهید، پس این ابلاغیه‌ها و ما را اسیر جاده‌ها کردن، از شهرستان به تهران روانه ساختن‌ برای چیست؟! آیا استان آزربایجان شرقی و شهرستان خودمان محکمه و دادگاهِ انقلاب نداشت که پرونده را به تهران و به دست قاضی صلواتی سپرده‌اید؟!

به راستی محاکمه شدن بخاطر احقاق حقوق مصرح در قانون اساسی، دادگاهی نمودن معترض و کسی که برای حفظ محیط زیست و خشک نشدن دریاچه اورمیه و جلوگیری از اقدامات فرا قانونی کارخانه کاوه سودا در تلاش است بد دردی است.! اما ما در ظاهر برای این ها محاکمه می‌شویم، در باطن این مطالبات آذربایجان و حقوقش است که محاکمه می‌گردد!

در واقع خواستن برچیده شدن هر گونه تبعیض، احیاء و اجرایی ساختن حقوق فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، سیاسی و… تورک‌ها و آزربایجان؛ ترویج حق خواهی، خود آگاهی سیاسی و شعور ملی، دفاع از آزادی قاراباغ اشغالی از اشغالِ ارمنستانِ غیرمسلمان و کلا اشاعه‌ی امر آگاه‌سازی در بین نسل‌های آینده جرم است از دید نهادهای امنیتی.! و شخصی که حق خواهی و جسارت در مطالبه‌گری را ترویج دهد بایستی برای عبرت آموزی سایرین مجازات گردد. اما موج عدالت خواهی با سرکوب و برخوردهای ناصواب امنیتی خاموش شدنی نیست. عدالت خواهی مادامی که ظلم و ستم و تبعیض برقرار است وجود خواهد داشت، حال چه ما را خاموش کنید چه از میان بردارید.!

اعتراض و حق خواهی معلول تبعیض‌های نارواست، اگر خواهان این بودید و هستید که شاهد معترض و اعتراض به عدم اجرایی شدن حقوق زبان‌مادری نباشید، بایستی تاکنون اصل ناقص پانزده قانون اساسی از سال‌ها قبل اجرایی می‌شد. اگر خواهان اعتراض به خشکاندن یا خشک شدن دریاچه اورمیه نیستید، بایستی در این سیزده سال آن را احیاء می‌کردید، اگر خواهان اعتراض به اقدامات ضد محیط زیستی کارخانه کاوه سودا نیستید، بایستی این کارخانه را ملزم به ساخت تصفیه‌خانه می‌کردید که نکرده‌اید.! شماها یعنی (دستگاه قضایی و امنیتی) تنها و تنها، فقط و فقط، معلول و معترض را سرکوب کرده اید نه اینکه علت العلل و چرایی اعتراض‌ها را که بی‌عدالتی و تبعیض است رفع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا