ایرانجهان

رئیس پنتاگون: مصمم به حفظ نیروهای کافی در خاورمیانه برای بازدارندگی ایران هستیم

وزیر دفاع ایالات متحده با تاکید بر موثر بودن حضور نظامیان آمریکایی در خاورمیانه در بازدارندگی ایران گفت پنتاگون به حفظ نیروهایش در منطقه مصمم است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه ۲۳ شهریور گفت متقاعد شده است که در منطقه، فشارهای گسترده «مانع از تجاوز می‌شود».

رئیس پنتاگون در جریان بازدید از پایگاه هوایی ماکسول در ایالت آلاباما، همچنین به خروج از ناو هواپیمابر تئودور روزولت از منطقه اشاره کرد و گفت این به معنای «پایان تهدید ایران به انتقام از اسرائیل» یا به معنای «عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از منطقه» نیست.

روز پنجشنبه برخی رسانه‌ها، از جمله روزنامه واشینگتن‌پست گزارش دادند که ناوگروه تئودور روزولت به دستور پنتاگون در حال بازگشت به ایالات متحده است.

این ناو هواپیمابر در ماه‌های اخیر برای مقابله با اقدامات احتمالی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش علیه اسرائیل، در آب‌های خلیج فارس و سپس دریای عمان مستقر بود.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که به رغم بازگشت این ناو، در حال حاضر نیروهای ایالات متحده در منطقه بیشتر از ۲۵ فروردین، یعنی زمان حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل هستند.

از بین تجهیزات نظامی آمریکا که در حال حاضر در خاورمیانه مستقرند می‌توان به ناوگروه آبراهام لینکلن که حامل هواپیماهایی مانند اف-۳۵ است، زیردریایی هسته‌ای جورجیا، اسکادران‌های هوایی اف-۱۵، اف-۱۶ و اف-۲۲، و حدود ۱۵۰ موشک تاماهاوک اشاره کرد.

لوید آستین همچنین بار دیگر بر تلاش‌های آمریکا برای «مدیریت بحران در هر دو طرف» تاکید کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، بامداد دهم مرداد در تهران کشته شد و مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را به انتقام تهدید کرده‌اند.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا