ایرانخاورمیانه

دو مقام ایران: پس از حملات اسرائیل به بیروت، ارتباط با قاآنی قطع شده است

پس از تأکید یک مقام ایران بر سلامت اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، دو مقام ارشد امنیتی ایران فاش کردند که از زمان حملات هفته گذشته به بیروت، تماس با قاآنی قطع شده است.

یکی از این مقامات اعلام کرد که قاآنی در زمان حمله روز پنج‌شنبه در حومه جنوبی بیروت حضور داشت؛ حمله‌ای که گفته می‌شود هدف آن هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله بود. با این حال، این مقام تأکید کرد که قاآنی هیچ ملاقاتی با صفی‌الدین نداشته است. او همچنین افزود که از آن زمان تاکنون، ایران و حزب‌الله قادر به برقراری ارتباط با قاآنی نبوده‌اند.

 

مقام دوم نیز تأیید کرد که قاآنی پس از کشته شدن نصرالله به لبنان سفر کرده و از زمان حمله‌ای که گفته می‌شود صفی‌الدین را هدف قرار داده بود، هیچ تماسی با او برقرار نشده است.

 

از سوی دیگر، عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، روز یکشنبه اعلام کرد که قاآنی در سلامت کامل به سر می‌برد و شایعات پیرامون او را نادرست خواند.

 

منبعی در نیروی قدس سپاه پاسداران نیز ادعاهای برخی رسانه‌های اسرائیلی و دیگر رسانه‌ها مبنی بر زخمی یا کشته شدن قاآنی در حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت یا دستگیری او در لبنان را تکذیب کرد. این منبع همچنین اظهار داشت که قاآنی در تهران حضور دارد و پس از مرگ حسن نصرالله در دفتر نماینده حزب‌الله در تهران دیده شده است. او همچنین سفر قاآنی به بیروت را رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا