خاورمیانه

در حمله اسرائیل به نوار غزه در روز جمعه، نه نفر از جمله چهار کودک و سه زن کشته شدند

هم‌زمان با تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، حمله‌های نیروهای اسرائیلی به نقاط مختلف نوار غزه و کرانه باختری در روز جمعه و بامداد شنبه ادامه یافت و در یکی از این حملات به شهر غزه در شمال این باریکه، نه نفر از جمله سه زن و چهار کودک کشته شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند جمعه ۲۳ شهریور در حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه در شمال نوار غزه، نه نفر از جمله چهار کودک و سه زن کشته شدند و جستجو برای یافتن مفقودان این حمله ادامه دارد.

همچنین در حمله اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان جنگی در خان یونس در جنوب نوار غزه یک نفر کشته و شش نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی گفت که یکی از کارمندانش در جریان حمله هفته جاری اسرائیل به کرانه باختری، به ضرب گلوله یک تیرانداز در پشت بام خانه‌اش کشته شده است.

حمله‌های اسرائیل به کرانه باختری نیز ادامه داشت و نیروهای این کشور روز جمعه به جنوب دورا، روستای دیر ابومشعل در غرب رام‌الله، جنوب نابلس و جنوب الخلیل حمله کردند.

 

تبادل آتش در مرز اسرائیل و لبنان

ارتش اسرائیل جمعه ۲۳ شهریور اعلام کرد پنج پرتابه را که از سمت لبنان به الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شده بودند رصد کرده است که تعدادی از آن‌ها رهگیری شدند و تعدادی دیگر در فضای باز فرود آمدند. ارتش اسرائیل گفت این حمله‌ها هیچ آسیب جانی به همراه نداشتند.

از سوی دیگر، حزب‌الله اعلام کرد با ده‌ها راکت کاتیوشا به مرکز فرماندهی شمال اسرائیل در الجلیل حمله کرده است.

پیش‌تر در روز جمعه، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان سه طبقه در شهر کفر رمان در نبطیه در جنوب این کشور ۱۳ نفر مجروح شدند.

 

تاکید بین‌المللی بر لزوم آتش‌بس در غزه

جو بایدن و کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، جمعه در دیدار در کاخ سفید با تاکید بر حمایت قاطع از امنیت اسرائیل، لزوم رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها و توجه اسرائیل به حفاظت از جان غیرنظامیان را یادآوری کردند.

رهبران آمریکا و بریتانیا همچنین حمله‌های حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را محکوم کردند.

از سوی دیگر، خبرنگار اکسیوس به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که مدیر سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه طی دیداری با رهبران دفتر سیاسی حماس در آنکارا درباره توافق آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، نیز از پیشرفت نکردن مذاکرات اسرائیل و حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه ابراز تاسف کرد.

در همین حال، نشست کشورهای اروپایی و مسلمان برای تشکیل کشور فلسطین در اسپانیا برگزار شد. وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به شرکت جوزپ بورل در این نشست در ایکس نوشت: «بورل به جای اصرار بر پیوستن اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، از ایجاد یک کشور تروریستی فلسطینی تحت کنترل جمهوری اسلامی و محور شرارت حمایت می‌کند.»

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه، تاکنون در جنگ غزه بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در غزه کشته و بیش از ۹۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا