آذربایجانجهان

تلاش ماکرون برای توجیه تسلیح ارمنستان متجاوز با تسلیحات مدرن

 وزارت امور خارجه آذربایجان: متأسفانه نظرات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا که سیاست نظامی‌سازی ارمنستان را توجیه می‌کند و سوگیری آشکار علیه آذربایجان را نشان می‌دهد، نمونه بارز دیگری از تلاش‌های فرانسه برای ایجاد تنش در منطقه و ممانعت از روند صلح است.

به طرف فرانسوی یادآوری می‌کنیم که جنگی که برای پایان دادن به اشغال 30 ساله ارمنستان در اراضی مستقل آذربایجان و بازگرداندن حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان انجام دادیم، حق مشروع کشور ما بر اساس قوانین بین‌المللی بود. هرگونه تلاش آذربایجان از جمله تقویت توان نظامی خود در جهت هدفی عادلانه بوده و هست.

اما اینرا نمی‌توان در مورد ارمنستان که یک کشور اشغالگر است، گفت.

معرفی ارمنستان از سوی فرانسه به عنوان کشوری صلح‌آمیز که نزدیک به 30 سال سرزمین‌های آذربایجان را اشغال کرده و نزدیک به یک میلیون آذربایجانی را از سرزمین مادری خود آواره کرده و مرتکب قتل‌عام و جنایات علیه بشریت شده است، نتیجه اقدامات این کشور در دو دوره است.

دوره میانجیگری و بعد از جنگ داخلی 44 روزه نشان می‌دهد که چقدر این سیاست ناعادلانه است.

همچنین یادآور می‌شویم که این سیاست کشورهایی مانند فرانسه بود که به حل مسالمت‌آمیز مناقشه کمکی نکرد و مانع از پایان اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان شد که تجاوزات ارمنستان را برای نزدیک به 30 سال سرپوش گذاشت.

با در نظر گرفتن موارد فوق، مجدداً تأکید می‌کنیم که تلاش‌های فرانسه که در خدمت صلح و ثبات منطقه نیست، هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا