نماد سایت Aznews TV

ترکیه خواستار تحریم اسرائیل شد

هاکان فیدان روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در نشستی با نمایندگان حزب حاکم این کشور در مورد فلسطین گفت: «ما دیگر باید از حد حرف زدن و دیپلماسی فراتر برویم. باید از تحریم‌ها شروع کنیم. اسرائیل باید تحریم شود.»

وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه همچنین در دیدار با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود گفت: «امروز اسرائیل به تهدید اصلی صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل شده است، اما اسرائیل این جنایت را به تنهایی انجام نمی‌دهد.»

او در ادامه تصریح کرد که کشورهایی وجود دارند که از اسرائیل حمایت کرده و سلاح در اختیارش می‌گذارند.

فیدان با اشاره به اینکه مسجدالاقصی برای مسلمانان خط قرمز است گفت:‌ « به عنوان جهان اسلام، نمی‌توانیم در برابر اقدام‌ها و تحریک‌هایی که وضعیت تاریخی اماکن مقدس ما در قدس را نقض می‌کند، سکوت کنیم.»

او با اشاره به اینکه اسرائیل می‌خواهد راه‌حل دو کشوری و تأسیس کشور مستقل فلسطینی را مسدود کند گفت: «فلسطینی‌ها حق دارند در سرزمین خود تحت نظارت دولت خود زندگی کنند.»

به گفته وی، این دولت یک دولت واقعی با تمام اختیارات و قابلیت‌ها خواهد بود و اضافه کرد که آنکارا به همکاری با اردن برای رسیدن به راه‌حل دو کشوری ادامه خواهد داد.

فیدان تأکید کرد که اسرائیل برای بیش از یک سال در غزه «نسل‌کشی» کرده است و اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، سعی دارد به‌تدریج لبنان را اشغال کند.

اسرائیل می‌گوید که هدفش از حمله به لبنان از بین بردن توان نظامی حزب الله است و قصد اشغال این کشور را ندارد.

خروج از نسخه موبایل